Lentäjän näkökulmasta

Lentäjän Näkökulmasta

Urpo Minkkinen

Kuuden kokon lennolla Viitasaaren Pasalassa 19.6.2026

Juhannuksen aattoilta olikin ”vuosisadan” lentosää Pasalassa ja Koliman maisemissa. Aurinkoinen ja aivan tyyni ilta. Tiina tytär oli halukas lennolle, joten teimmekin sitten kimppalennon.

Kyläseuran kokon sytytys oli sovittu olevan klo 22.00 Koliman leirikeskuksen viereisellä rantautumispaikalla, niin senkin kuvaaminen oli ajatuksena.

Hyvää juhannusta ja kesää kaikille!

Upi

PS: Tuonne postauksen loppuun lisään muutaman videon lennosta.

Tiina valmiina lennolle.
Matkalla Järkiniemelle oikelle jäi tämä Pienijärvi.
Kuhalanlahti ja taustalla Puralansalmen puolella kokon savuja?
Kuhalassa hiipuva kokko.
Tuulensuun rannan kohdilla liikennettä.
Puralansalmen kokon sauhuja josta kuvaus hieman suttu.
Kuhalanlahti uudelta kantilta nähtynä.
Salmelan kokko oli poltettu jo aiemmin illalla. Pientä savua vielä leijailee.
Palatessa Pasalanjärven kulmille näkyi veneilijä liikenteessä Rakan saaren kupeella.
Kyläseuran kokko hyvässä tulessa klo 22.03.
Tyyntä myös Pasalanjärvellä.
Järvenpäässäkin juhannuksen viettäjiä.
Koliman koskilahdella kokon savu kertoo tuulen virtauksen suunnan.
.
Käännän suunnan paluumatkalle Kärnän seudulta. Kuvassa ollaan Koliman Matoselän kupeella.
Tiinan ottama kuva Koliman Matoselän kupeella.
.
Autoja saapuu lisää.
Kylätalo Huvikennäs illan hämyssä niitetyn heinäpellon tuoksussa. Vasemmalla Kannas, josta pientä savuhattaraa havaittavissa.
”Eikä savua ilman tulta” täälläkään.
Vajaan tunnin lento takana ja nyt sauvusaunaan niihin parempiin jälkilöylyihin:)
Sattumoisin osui Aatolle tämän saunan sadas lämmityskerta ja toinenkin juhlan aihe on juhannuksen aikaan kun on Leenankaa Smaragdi hääpäivä:)

Eka linkki videoon Leenan ottama startista ja toinen Tiinan ottama lennolta, kolmantena Tomi Virtasen ottama video startista.

https://photos.app.goo.gl/fWT2gYrn2nVUffoUA

https://photos.app.goo.gl/y8JN5NYgKmPts8xMA

https://photos.app.goo.gl/GHomQsW2DcyUbYqo8

4 ajatusta aiheesta “Kuuden kokon lennolla Viitasaaren Pasalassa 19.6.2026”

  1. Ritva Kananen

    Hyvää Juhannuksen jatkoa ja Onnea Hääparille❤️Kiitos taas maisemakuviakin ,on ilo katsella niitä!Tästä Kuorikoskentie tien varresta,Koliman rannalta🇫🇮

  2. Kiitos hyvistä kuvista, Upi! Onnittelumme hääpäivänä upealle parille! terv. Ansa ja Pentti

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Scroll to Top